1 Nisan 2012 Pazar

OD / İskender PALA

Biliyorum,
“Biz bu ilden gider olduk,
kalanlara selam olsun,” demişti…
Yine Biliyorum,
“Bizim için hayır dua kılanlara selam olsun.” Demişti…
Ve Sevgili’ye gittiği o geceden sonra adının dilden dile,
Aşkının gönülden gönüle dolaştığını da biliyorum…
Şimdilerde ona kimisi Âşık Yunus, Miskin Yunus…
Derviş Yunus…Varsın onu da desinler.
Ve Türk yurtlarında, onu en çok “Bizim Yunus” diye çağırırlar.
Biliyorum…

Ten fânidir, can ölmez
Çün, gitti geri gelmez
Ölür ise ten ölür
Canlar ölesi değil (Tanıtım Yazısından)

Her yazdığı kitap olay olup çok satanlar listesinde uzun süre yer bulan İskender Pala'nın bir çok kitabını okudum. En sevdiğim romanı Katre-i Matem ile Şah ve Sultan'dı.  Son kitap Od çıkınca da hemen edinip okumaya başladım. Üstelik kitabın bir de Cd hesiyesi var. Cd'de Yunus Emre ilahileri yer alıyor. Çünkü; Od bir 'Yunus' Romanı. 13. yüzyılda Dünyanın kavgalar, savaşlar ve yoksulluklarla yanıp kavrulan ortamında İskender Pala'nın içsel büyümesi, hamlıktan olgunluğa geçişi anlatılıyor.
Kitap Molla Kasım adında bir dervişin Yunus'un İkibine yakın şiirini yakarak, nehre atarak yok etmesinin üstüne, karşılaştığı mucizevi bir olay sonucunda Yunus'un izini sürüp Yunus'a kavuşmasıyla başlıyor. Mola Kasım yok ettiği İkibin Yunus şiirinin acısını belki telafi eder düşüncesiyle 'Bizim Yunus'un hayatını kaleme almaya başlıyor...
Son olarak, benim de çok beğendiğim kitabın ilk cümlesini paylaşmak istiyorum:

'Her bilenden ziyade bilen bulunur. Bunu tecrübeyle öğrendim. Her şeyi bildiğimi zannettiğim zamanlar da artık geride kaldı. Ne var ki, eski bilgiçliğim ağır bir bedel ödememe neden oldu ve bu yüzden tarih benim adımı ‘her şeye karışan çokbilmiş bir ukala’ olarak kaydetti. Oysa size anlatacağım o günün hikayesinden sonra hayata ve eşyaya bakışım değişmişti. O günden sonra bildiğimi unuttum, unutarak yeniden bildim. Bilgi ile hikmetin, malumat ile irfanın ayrımına vardım ve geri kalan hayatımı asla bilgiçlik taslayarak yaşamadım'

CD'de Yer Alan Parçalar;

  1. Arayı Bulsam İzini
  2. Aşk Bezirgânı
  3. Aşkın Aldı Benden Beni
  4. Ben Yürürüm Yane Yane
  5. Bir Kez Gönül Yıktın
  6. Dağlar İle Taşlar İle
  7. Dolap Neden İnlersin
  8. Fenada Bir Garipsin
  9. Geldi Geçti Ömrüm Benim
  10. Hak Bir Gönül Verdi Bana
  11. Ben Bu Yolumu Bilmez İdim
  12. Severim Ben Seni
  13. Şeyhimin İlleri
  14. Yar Yüreğim Yar
Yunus Emre olarak bildiğimi benim için 'Bizim Yunus' yapan Od kitabı yazarı İskender Pala'ya teşekkür etmek ve 'Ben ağlarım yane yane / Aşk boyadı beni kane / Ne akilim ne divane / Gel gör beni aşk neyledi’ diyen derviş Yunus’un sevgiler arasında tercih yaparken yaşadığı ızdırabı tüm benliğimizde hissettirdiği güzel şiiriyle yazıma son vermek istedim.

2 yorum:

  1. Bu kitabı bende yorumlamıştım hem de çok severek göz atmak isterseniz www.kitapsohbetcisi.com
    görüşlerinizi beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severek okuduğum için, çok severek yorumladım.

      Sil